Monday, August 23, 2010

- terasa sengal atau mengong -

pernah korang rasa korang buat sesuatu atau anggap sesuatu itu atas sebab tertentu. tapi bila dah lama lepas tu, baru korang rasa macam bengong je benda tu.
haha... faham tak?

ala...tak paham la tu.
dulu kecik2 kan kita selalu kena nasihat dengan emak lah, nenek lah. pasal macam2 benda. atau korang tengok sesuatu benda tu, lepas tu, anggap benda tu terjadi pasal ada benda lain.

macam aku, dulu kan...
selalu je tengok orang bakar sampah, lepas tu mesti hujan. (dulu2 bakar sampah tak kena denda...) so, aku membayangkan asap dari pembakaran sampah tu akan menyebabkan langit mendung mengundang hujan. bila dah besar masuk sekolah menengah, baru la tau yang awan gelap tu sebab dia dah berat menampung wap2 air. adeh, sengal!


lagi satu pasal pelangi. dulu kan selalu je kalau nak tunjuk pelangi tak boleh pakai jari. sebab nanti kudung. aku taktau ape signifikannya. lepas tu mulalah ajak sesapa yang ada kat sebelah, pergi carik ujung pelangi tu. haha... sampai sudahla ko tak jumpa. lagi sengal!

lagi?
nantilah. rehat jap.

3 comments:

zyra said...

haa.. nk tambah...
org tua2 kata, jgn lalu bwh penyidai, nt pening... sbnrnyer, sbb xnk kita langgar kain baju yg disidai tuh, nt kotor... penat membasuh... dulu2 kn blom ader mesin... (^_^)v

~ thalhazlin ~ said...

haha. yang kedua tu betul la dila. kite pun percaya mende yang sama dulu. ;p

cik dila said...

zyra >> oo ada ek..mak kite tak penah lak bgtau yg tu..hehe

thalha >> rasenye ramai tau yg pecaye mende tu..hehe klaka je...