Thursday, August 19, 2010

- merajuk ala2 tak jadi -

cite dah basi. tapi nak tulis gak. takpe basi baru 3 hari hehehe....
ari tu masa lepas cuci2 umah. bukak pose kat umah bujang en.Alang. buka dengan kuih je dulu sebab dah penat sangat, takde selera nak makan.

sedang2 makan tu, sambil belek2 paper expired. ada la iklan pasal movie The Last Airbender. en.Alang ada ajak tengok movie ni sama2. tapi sampai ari tu langsung tak kesempatan. so, aku saje2 tunjuk kat iklan tu.

lepas tu...
"dah tengok dah... (sambil sengih...)

"dah tengok?" (terus masam muka!)

terus rasa pahit karipap yang tengah dalam mulut tu.
en.Alang terus perasan muka aku yang dah macam jeruk maman tu.

"nak tengok?jomla..layan je"

diam lagi. muka tak berubah macam tadi gak.

"ala.. nape diam? merajuk pulak?"

diam lagi.

"dengan din ari tu. dia ajak"

diam lagi.

"laaa...ish"

enough.

"apa?" (ala2 bunyik majuk...)

ok. aku tak merajuk. (ego gak aku) tapi memang aku payah nak merajuk. bukan apa, aku ada sebab2 sendiri malas nak merajuk2 ni. wat letih muka je. sebab en.Alang bukan pandai nak pujuk2 pun.. hampeh je.

cumanya, aku kecik hati sangat2. en.Alang tak bagitau pun yang dia dah tengok ari tu. padahal, sebelum tarikh tayang lagi dia dah janji nak tengok sama2. last2 dia dah tengok dulu. kuciwa, tahu???

tapi, muka jeruk tu tak lama. sebab bukak cite pasal movie The Expendables pulak. kalau dia wat hal lagi, aku betul2 nak merajuk. tak kira.

ok, takpe kan ngade2 dengan suami sendiri.

esoknya kat sekolah, aku terpikir. napa la aku tak betul2 merajuk masa tu. terus cakap tak selera nak makan. masuk bilik. hehehe.... nak tengok apa reaksi dia.
serius! tak penah lagi wat ngada2 macam ni. huhuhu.....

2 comments:

zyra said...

alalalaaa~ comeynye nk majuk... :P tp mmg laa... lelaki mmg payah nk pujuk.. kalu di pujuk pon, bleh tau yg dia xreti.. huhuuu...

cik dila said...

hehe...zyra. kan?? betulla....sabo je la kite pempuan ni kan...