Sunday, August 22, 2010

- jom masak! -

weee.....
semalam first time masak untuk suami terchenta. maksud aku berdua2 je. kalau balik kampung masak jugak, tapi dengan pertolongan mak. huhuhu...

dan,
oleh kerana sudah duduk bersama, maka tunaikan lah tanggungjawab yang penting itu. petang semalam, memusing Nilai untuk mencari perkakas2 rumah dan dapur dan bahan2 untuk masak. sampai dah dekat nak buka dah. sampai kat rumah, en.Alang terus setting dapur, aku pulak kerja menyiang ikan. memasaklah kami bersama2.

tapi kan...
masak dengan en.Alang ni kalah masak dengan mak. uh!uh!... layan je la..
bak kata Asna. gaduh2 manja kat dapur memang perasa tambahan yang menyedapkan lagi lauk berbuka malam tu. siap masak pun dah dekat pukul lapan. even lauk simple je, tapi lega sebab berjaya akhirnya.

weeee.....!!!


p/s : ari ni en.Alang kerja. berbuka sorang2 la nampaknya.

2 comments:

^^mrs.deana^^ said...

tawu xpe..gduh2 kt dpur mcm sonok je..hehhe..2 x kna,ni x knala..=) kte pmpuan je yg btl...

cik dila said...

deana >> kalo kami, en.Alang je yg mesti betul...huhuhu...