Tuesday, July 13, 2010

- pesanan untuk si isteri -

nak membina rumahtangga bukannya senang. fikir masak2 (kalau boleh sampai rentung pun takpe..) adakah kita dah bersedia? dapat ke kita menghadapi cabaran2nya?

sebelum kawen dulu (tak la dulu mana pun...br bulan lepas je..) banyak sangat pesanan2 untuk jadi isteri ni. daripada emak, kakak, cikgu2, kawan2...semua bagi perangsang, petua dan nasihat yang berguna. walaupun ada sebahagiannya melucukan. sampai nak kata otak ni dah takleh nak proses dah la. bercampur2 dah...

dah kawen ni pun dapat lagi. syukur... boleh jadi panduan.
tapi ada tambahan, daripada si suami pun dapat jugak. almaklum, duduk asing2 ni banyakla juga pesanannya. hehe... dia tau kot isterinya ni kene dok peringat selalu. kalau tak, mamun je la..haha

paling kerap.
1. keja leklok. (kalau mesej masa tgh keja)
2. drive leklok. (tiap kali nak berpisah)
3. makan banyak sikit. (malam2 kalau dibagi alasan dah makan petang tadi.huhu...)

alhamdulillah si isteri menurut kata. kadang tu lo'la' jugak..haha...

tapi bab yang ni memang agak payah... "lepas ni belajar cane nak masak bihun sup utara ye.kaw2 punya.taknak sup siam tu.."

err.... boleh tolong saya??puasa dah dekat ni...


p/s : akan datang...pesanan untuk si suami pulak la ye...agak2 ape ye..hehe


6 comments:

fndrocka said...

memasak ni macam main gitar..kena ada jiwa baru sedap..kui3

asna cute said...

gulp!. telan air liur.. xreti masak la asna heheh ;)

cik dila said...

fndrocka >> alamka...gitar pun tak penah sentuh.cane lak nak masak macam main gitar ni?huhu....

asna >> uhuk3...byk nak kena blaja gak ni...

~ thalhazlin ~ said...

dear, aisey. pesanan no 3 tu terbalik la kalau saya. en tunang kata akan pastikan saya kelaparan sebab tak maw saya gemok. tapi dila dah kurus. untung! hee

cik dila said...

thalha, tu la kan yang...yg kurus soh ada isi. sebaliknya plk...huhu
t tak mau ah sy..sbb sy kalau dah naik, ssh nak turun...huhu maintain je la...

aCik GeE cHoMeY said...

kikiki....
no 3...hubby x cakap cam 2 coz dier selalo cakap saya gemok...:-)

no 2....every day cakap sebelum pg kj..:-)

no 1
kadang2 jer....

kikiki....mesti husband cakap cam 2 kan..isteri kesayangan dier..:-)