Thursday, July 22, 2010

- minggu yang macam-macam -

minggu bertugas mesti memenatkan, kan...?
betul tak cikgu2? sama la kat sini pun. sebab guru bertugas ni dapat kerja lebih dalam minggu tersebut. kena check kelas. kena round kelas. kena buat report. kena handle perhimpunan. sah la perhimpunan setiap hari, setiap kali lepas rehat. fuh!! habis ayaq lioq la nak goreng depa ni...

time minggu bertugas ni la asik2...
"cikgu, duit saya hilang..."
"cikgu, saya demam..."
cikgu,kat kelas ada orang giler masuk.."

macam-macam, kau...
boleh handle? dengan budak terjatuh, luka, menangis meraung2...(tak leh blah aku budak meraung2 ni...)
dengan orang tua jagaan gereja sebelah terlepas, then tetiba ada duduk kat dalam kelas.(kecoh budak2 ni kata orang gila...buat gempak je itu aunty la...)
dengan budak muntah2, sakit perut makan nasik lemak kantin..
dengan handbag isteri jurulatih tarian kena curik dek budak sekolah sendiri disaksikan budak sekolah sebelah..(buat malu je..memang nak kena pelangkung betul!)
dengan budak yang datang sekolah gelak2 tetiba habis kelas komputer terus panas, menangis melolong2, bertukar suara jadik budak 2 tahun...(paling seram....)

mau tak giler jadinya..
semua dalam minggu aku sekarang ni..tak masuk kes2 kecik dan terpencil. haha...dasat bahasa.

makanya, korang jom la jadi cikgu. posting kat sekolah aku ni ha...merasa susah senang bersama. huhu...kesian kami tak menang tangan....

p/s : rindu encik la...


2 comments:

w.a.n.n.o.r.f.a.d.z.l.i.n.a said...

Tapi jadi cikgu best kan? Tak sabar nak posting...rindu pengalaman praktikal baru ni.huhu

cik dila said...

mmg best...tp pengalaman praktikal lain dgn pengalaman sebenar...