Thursday, April 17, 2014

~Si Kecil yang Bijak~

Ini la si kecil saya yg bijak.
tak sangka dah setahun 7 bulan dah. pejam celik pejam celik. Rasa cepat sangat masa berlalu. Geram nak dukung dia macam waktu baby. Sekarang ni dah pandai tolak kalau ibu peluk kuat2. Siap marah lagi. 

Masa mengandungkan Alia, saya ambil vitamin untuk kehamilan dan teruskan selepas berpantang.
Kemudian teruskan pula dengan vitamin untuk penyusuan. Sebab nak full bf sampai 2 tahun. InsyaAllah. Tapi yela dah masuk tahun ke dua ni, dah mula tumbuh gigi, macam2 la yang dia makan. Susu pun dah campur. Tapi still bf yg major.


Geram dengan keletah si kecik ni. Mesti teringat2 je masa time kerja. Tak sabar nak balik nak gomol dia.
Macam2 dah akalnya.
Menginjak tahun ke 2, saya bagi dia vitamin untuk anak2. Set Anak Sihat Pintar
Dia paling suka Vita C Chew. Mealshake pun kadang2 saya bagi, sbb Alhamdulillah Alia tak menghadapi apa2 masalah. So tak perlu setiap hari. Omega agak susah, sebab Alia tak pandai lagi nak kunyah Omega tu. Kadang2 saya pecahkan, masukkan dalam makanan dia.

Alhamdulillah Si Kecil saya  sihat ceria. Jarang sangat demam. Itu yang paling saya bersyukur. Yela, bila tengok anak sakit, kita pun jadi tak keruan. Semoga dengan pengambilan Shaklee ni, ibu dan Alia sentiasa sihat ceria. InsyaAllah.




#Untuk konsultasi dan maklumat lanjut, boleh hubungi saya : 
Adilah MTauket
Pengedar Shaklee Sepang dan Malaysia - Selangor (Sepang dan sekitarnya, Nilai, Enstek)
Email : adilah_mt at yahoo dot com
Sms/Whatsapp : 019-3513200
Page :Jom Sihat-Pengedar Shaklee Sepang
FB Adilah MTauket

No comments: