Friday, April 18, 2014

~Kelebihan Omega Shaklee~

Omega Guard = Minyak Ikan

Sebelum entry pasal Omega ni cakap pasal manfaat omega tu secara keseluruhan. Macam2 jenama yang ada di pasaran. Tapi saya nak cerita pasal Omega yang jadi pilihan hati saya. Shaklee la kan.
Hari ni nak cakap pasal kenapa kita MESTI memilih Omega daripada Shaklee ni. Haa..sebabnya....

  • Omega Guard Shaklee dihasilkan menerusi kaedah teknologi terkini iaitu ultratulen bergred farmaseutikal. Maksudnya ia melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul yg dpt memekatkan asid lemak Omega3 paling tulen. 
  • Teknologi ini dapat menyingkirkan bahan2 berbahaya yg terdapat dlm ikan seperti plumbum, arsenik, merkuri,etcKebanyakan brand lain hanya menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi utk mengekstrak minyak ikan. kaedah ini bukan hanya memusnahkan sesetengah nutrient malah tidak boleh menapis kandungan logam yg membahayakan kesiahatn seperti plumbun,merkuri,etc . (Info tambahan daripada nutrionist Shaklee, katanya tak semua pengeluar minyak ikan menggunakan penyulingan proprietari tiga molekul, Kalau ada pun hanya penyulingan 1x atau2x...Kenapa? sebab penyulingan proprietari tiga molekul ni merupakan satu proses yang mahal..Shaklee sahaja yg melalui penyulingan 3x sbb nak berikan yg terbaik utk pembeli2nya.. yer tak) Wowww...itu pasal harganya setara dengan cara penghasilannya. Tapi masih lagi mampu milik.
  • Omega Guard Shaklee tidak diekstrak dari minyak hati ikan kerana dihati kandungan toksik tinggi
  • Minyak ikan Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies. Kalau kita rujuk jenis2 ikan dan tahap merkurinya. ikan2 yg digunakan oleh Shaklee adalah ikan yg tahap merkurinya terendah.. Dan kajian juga menunjukkan bahawa ikan air laut sejuk mengandungi asid lemak tidak tepu yg sangat tinggi berbanding ikan lain. Ditambah dgn proses penyulingan 3x.. 
  • Omega guard (minyak ikan ) Shaklee lengkap dgn 7 jenis asid lemak omega 3 yg perlu oleh badan iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA. Badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak perlu ni utk proses metabolisme,etc.. Jadi kena dapatkan dari sumber makanan dan suplemen.
  • Satu sajian Omega guard Shaklee (Recommended daily serving is 3 capsules) membekalkan 900mg asid lemak omega 3 yg perlu ie EPA dan DHA. Berdasarkan jadual dibwh, kandungan EPA dan DHA didalam Omega Shaklee antara yg tertinggi berbanding jenama lain



Ni la sebabnya Omega Shaklee jadi pilihan saya sebab saya yakin dengannya.
Anda pula macam mna?

Omega ni antara suplemen yang sangat digalakkan untuk diambil setiap hari pasal...dia lengkap dengan omega-3. Badan kita tak mampu hasilkan asid lemak omega-3 utk proses metabolisme. Itu sebab Omega ni ada dalam cadangan vitamin untuk kuruskan badan - dgn meningkatkan kadar metabolisme badan kita.. :)

Harapnya,bermanfaat la info ni ye. Apa pun jenama pilihan anda, saya yakin anda sudah memilihnya yang terbaik utk diri dan keluarga anda. Yang lebih penting utk jangka masa panjang.



#Untuk konsultasi dan maklumat lanjut, boleh hubungi saya :
Adilah MTauket
Pengedar Shaklee Sepang dan Malaysia - Selangor (Sepang dan sekitarnya, Nilai, Enstek)
Email : adilah_mt at yahoo dot com
Sms/Whatsapp : 019-3513200
Page :Jom Sihat-Pengedar Shaklee Sepang
FB : Adilah MTauket

No comments: