Wednesday, April 9, 2014

~Ostematrix: Kenapa Saya Sukakannya?~

Assalamualaikum semua.
Alhamdulillah sihat kan...
Hari ni nak cerita pasal Ostematrix pulak. Pasal apa saya sangat suka kt Ostematrix ni. kira dah berbotol-botol la amik cik oste ni.

Cerita sikit ye.
Kecik2 dulu paling tak suka minum susu. Tak kecik mana la masa tu. Dah naik tingkatan 1, masuk asrama. so minum pagi tu celam celum. Duduk asrama pun bukan minum susu setiap pagi. Jadi dah tak biasa pulak minum susu. Kalau balik rumah pun dah takmau dah minum susu emak buat pagi2. Rasa lain.
Sampai la besar. Minum pun susu kotak je. itupun stick pada Dutch Lady perisa coffee. yang lain, tak lalu. Boleh muntah tau.

Sampai kawen, pregnant. Barulah rasa regret sbb tak minum susu. Yela, mana nak tampung untuk sendiri, utk baby. Jadinya, consume Shaklee ada sekali cik oste ni. seronoknya tak terkira. 

Haa..sekarang baru cerita pasal Oste (saya paggil oste je, senang heehehe..)
OSte ni kata lainnya kalsium. tapi kalsium yang ditambah dengan Magnesium dan Vitamin D. Kenapa? Menurut kajian, pengambilan suplemen kalsium tanpa magnesium dikatakan akan menyebabkan kalsium terkumpul di bahagian tertentu tubuh, bukan dalam tulang. Ia juga meningkatkan risiko batu karang, artritis, penyakit jantung koronari dan strok! Penghidap penyakit jantung dan diabetes jenis dua yang mengambilnya pula dipercayai akan menyebabkan keadaan mereka tidak berubah atau semakin parah. Dalam erti kata lain, kalsium tidak akan dapat menyerap sepenuhnya ke dalam badan jika tidak digandingkan dengan magnesium dan vitamin D!

Kelebihan OsteMatrix ialah kandungan kalsiumnya yang paling seimbang untuk memastikan 99% kadar penyerapannye ke dalam tubuh kita. Formulanya adalah unik kerana ia dihasilkan dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati yang mana ianya kaya dengan kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, zinc, kuprum, manganese dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk kadar penyerapan yang optimum oleh tubuh dan bagi menghalang pemendapan kalsium yang boleh menyebabkan pembentukan batu karang atau batu hempedu.


Tengok tu..kelebihan cik oste ni.

Manfaatnya pun banyak.
Nak cerita sebab saya amik cik oste ye.
  • untuk kesihatan tulang dan gigi. saya tak minum susu.
  • tidur rasa lena. bangun pagi pun segar je.
  • masa mengandung, elak kejang kaki, sakit pinggang.
  • no more sembelit masa mengandung atau masa berpantang
  • masa menyusu baby sampai sekarang 1y7m...

ok, kalau saya lebih kepada manfaat utk ibu yg menyusu baby la kan. tapi sebenarnya banyak lagi manfaat cik oste ni. awak-awak semua taknak rasa ke? best tau!!



#Untuk konsultasi dan maklumat lanjut, boleh hubungi saya :
Adilah MTauket
Pengedar Shaklee Sepang dan Malaysia - Selangor (Sepang dan sekitarnya, Nilai, Enstek)
Email : adilah_mt at yahoo dot com
Sms/Whatsapp : 019-3513200
Page :Jom Sihat-Pengedar Shaklee Sepang
FB : Adilah MTauket

No comments: