Tuesday, January 19, 2010

- serabut -

perbualan berlangsung di bilik guru.

cikgu 1 : ni kenapa dua2 sama je baju ni.lebih kurang je.(saya memakai baju yg coraknya lebih kurang dgn cikgu lagi sorang...)
saya : kebetulan la kak...
cikgu 1 : coraknya abstrak pulak tu.macam apa orang kata?macam serabut.korang ni tgh serabut ke?
cikgu 2 :memang tgh serabut pun ni.
saya : haha...
cikgu 1 : pun ketawa..

hakikatnya...
aku memang punya koleksi baju kurung corak abstrak yg sgt banyak. aku tak berapa minat corak bunga2 segala. kalau ade pun, itu mesti pilihan orang lain atau pun aku beli ready made.

kenapa ye?

entahlah..
orang kata perbuatan kita tu melambangkan sikap kita.walaupun kita sendiri tak perasan benda tu.

betul kata cikgu 1 kot.. otak serabut je. tapi kadang2 aku prefer pendapat yang mana aku berfikir terlalu global tanpa fokus kepada sesuatu perkara. ada pendapat cikgu lain pulak yang memang nampak dalam mata aku ni, aku memang susah nak fokus. itu sebabnya aku kadang2 terkhayal even ada orang tgh bercakap or bercerita dgn aku. teruk,kan?haha... ampunn... itulah aku.

No comments: