Tuesday, January 5, 2010

- kerja baru -

salam..
alhamdulillah dah lepas hari ke 2 sekolah di tahun 2010.
macam mana?
huhuhu...
terlalu letih.penat.longlai...
hari pertama aku sudah mengerah keringat mengangkut semua alatan2 untuk dimasukkan ke dalam bilik pemulihan.dari pejabat sekolah tau.aduhaii...nasib baik cukup makan masa cuti.kalo tak memang leh collapse kat dewan putih tu.haha...(hiperbola sungguh lah kamu cik dila oii..)

tapi serius la.letih.
hari pertama lagi aku dah terlambat sampai disebabkan jammed dekat jalan nak masuk sekolah.dari traffic light kat bawah tu.(sape2 yang tau jalan masuk sekolah tu la ye..)terlupa pulak hari pertama biasanya parents hantar anak2 sendiri.tahun lepas tak merasa jammed sebab aku sampai kat sekolah jam 6.30..(giler!!!!punye la semangat.haha..)
sampai2 je aznil dgn din beramboi sudah pun on air di dewan putih sambil budak2 tengah assembly.tak sempat pon nak ngendeng2 kat dua pakcik nih. (ade niat gak tu..kahkahkah..)
tapi diorang pon sekejap je lepas tu terus turun kat st.john pulak.kami meneruskan rutin seterusnya.. :(

so, ape yang wat aku letihnye??
lepas 2 masa kat moral tahun 2.aku dok turun naik tangga ke hulu ke hilir menyorong troli penuh dengan barang.dahla banyak,berat lak tu.lepas tu cuci bilik pemulihan tu pulak.adeh! aku terbayang macam ni kak zubaidah duk membela bilik yang asalnya stor ni..aku cukup syukur bilik ni dah siap berupa bilik.lagi mau mengeluh!

hari ni sambung lagi ngangkut tv besar dan karpet pulak.cuma aku belum kemas dan susun perabot je kt bilik tu.tak terdaya dah.nasib baik ada anak2 5 mawar tu sudi membantu.thanks all my dear,kids...taktau cikgu nak cakap macam mana dah..

1 more aku nak cerita.
salute kt YDP PIBG kitorang yang sanggup turun padang mengajar subjek English yang mana menggantikan Mrs Kannaghe yg sedang bercuti tanpa gaji.dalam sibuk2 beliau dengan urusan lain, beliau sanggup take part membantu kami yang kekurangan guru..(tapi masih dikatakan berlebihan oleh jabatan..tak patut sungguh!)

dah la..
menaip pun penat dah..kang sambung lagik.
daa~~

No comments: