Monday, September 20, 2010

- petua dari orang tua2 -

mestilah namanya petua kan kalau dah daripada orang2 tua. kalau daripada orang2 muda sure namanya pemuda.heheh...

ceritanya beemula emasa di kampung itu hari. masa masak2 untuk sarapan pagi dengan mak. mak berpesan....

petuanya begini...
wahai isteri2...hehe

semasa memasak, bacalah surah Al-Insyirah. tau tak yang mana? yang mulanya "alam nasyrah laka sodrok" tu... haa... kalau tak hafal, kena hafal sekarang.

lepas baca tu, selawat ke atas nabi, kemudian berdoa lah supaya kasih sayang suami kepada kita semakin bertambah.

insyaAllah. kita hanya berusaha kan? yela berusaha untuk cari resepi best2, lepas tu memasak dengan hati yang iklas dan tenang. doa tu pulak cara kita bertawakal pada Allah. berkat ajaran orang2 tua, insyaAllah diberkati.

p/s : sekadar berkongsi.

2 comments:

puan farah said...

yela..biasanya petua org tua tu memang mujarab..nak ikut jugak la petua ni..mudah2an makin bertmbh ksh dan syg suami kan?

cik dila said...

yup fara..
insyaAllah. amin.