Sunday, September 19, 2010

- makan -

raya selalu dikaitkan dengan makan2.. apa lagi?memang berebut orang cari hari nak wat open house. huhu... yang tak buat tu, duk bekejar nak pegi rumah mana dulu. perut pun kena simpan, kalau tak baru 2 rumah, perut dah penuh. padahal nak pegi sampai 5-6 rumah.

haha...
korang mesti macam tu jugak kan...jangan tipu! Tuhan marah.. hehe...
aku takat ni takde jemputan lagi dari kawan2 sendiri. tapi kawan2 en.Alang memang dah ada. semalam je dah pegi 3 rumah..huhu alhamdulillah kenyang...

sempat gak melayan movie Cats and Dogs kat Alamanda. orang duk sibuk beraya, kami layan wayang pulak..

dan hari ni, kosong.. takde jemputan pasal en.Alang keje petang.. nak buat sendiri, kami lom mampu. kang mana pulak tetamu nak duduk2 makan. nak duduk kat laman tanah tu? huhu... nanti2 ye. kalau dah ada rezeki nanti, kami buat makan2 jugak. insyaAllah..

tadi pagi buat sarapan nasi lemak. 1st time nih seumur idop wat nasik lemak sendiri. kalau nasi ayam tu, dah biasa. ceewahh!!! berlagak je bunyi..huhu
main belasah je, alhamdulillah menjadi gak. cuma nasi kurang garam sikit. aku memang lemah bab2 meletak garam dalam masakan nih.. semedang je tawar. haha...
sambal pulak buat sambal telur, sebab bilis dah abis stok. baru nak pegi beli nanti ni. hehe...

pas2 ni bolehla buat untuk sarapan bawak bekal lak..hehe.. suka!!

en.Alang? macam biasa, jarang dia nak puji2 ni.. lagi2 bile sememangnya masakan tu tak kena gaya. huhu... takpe, aku masuk lif tekan butang sendiri pun takpe. huhuhu....

p/s : rasa macam nak buat mee rebus pulak...


jom makan!!!

2 comments:

zyra said...

ok laa tu.. zyra sker masak nasi lemak, tp nasik ayam xpenah try lagik..

bab2 garam tu, standard laa.. tp org tua2 slalu ckp, ikut kita, tp mase first time letak tuh agak2, tp better jgn tambah takut masin.. lain laa if kita rase dl lauk tuh, tawar.. br tmbh sket lg.. sbb bile kuah mendidih, slalunye bile kering sket, rase masin tu akn timbul...

neway, gud luck ngan mee rebus tu ek! (^_^)

cik dila said...

ye ke zyra...hehe klaka je 1st time merasa nasik lemak sendiri...asben duk gelak je.nak perli la tu...

garam tu la probnye..hhuhu..selalu tu suh org tengok banyak mana kena masuk garam..mcm budak2..haha

skang ni tgh carik resepi mee rebus yg tak renyah sgt...hehehe...