Wednesday, May 19, 2010

- i miss them -

tetiba nak mengingat kenangan terlampau. eh! kenangan lampau je.
tadi pagi pegi sekolah, dengar hotfm. ada pasal nenek dengan atok.
terus teringat pasal arwah embah.

dulu agak rapat dengan arwah embah.
kecik2 suka pegi umah embah.
tengok embah berkebun.suka kacau embah dengan cacing.hihi...
tengok embah memasak dengan dapur kayu.embah punye sate THE BEST!!!
makan sup balong ayam..haha...
embah selalu belanja aiskem yang lalu dgn bunyi hon dia tu.
tido dlm kelambu dengan embah(sebab byk sangat nyamuk..)selalu pegi temankan embah sesorang kat umah kalau paman 1 family balik rumah mertua dia.
embah ajar cakap jawa yg saya tak penah pass sampai sekarang.lepas sedara sume marah sebab tak pandai ckp jawa.huhu....

masa mak ngan abah pegi haji, embah yang temankan kami adik beradik kat umah.
embah ajar buat tempe.(tapi sayang, aku tak ingat.sebab duk sibuk dengar embah bercerita.) embah cerita pasal mak n abah.hihi...
dapat makan mee godok original resepi punye..yummmy!!!!air tangan embah yg paling sedap bila buat mee godok..

saya rindu embah.
saya mau embah tengok saya kawen.
tapi Allah lebih menyayangi embah.
embah pergi semasa saya di tingkatan dua.
dah lebih sepuluh tahun dah.
saya masih ingat segala pesan embah.




off!


1 comment:

aCik GeE cHoMeY said...

al fatihah...
mesti teringat kan...
x pela...yang da pg..kiter doakan mereka yang baik2...
kiter yang hidup kena teruskan hidup k...
kan da nak kawen...x mahu sedih2 k..:-)