Monday, January 5, 2009

- minggu pertama, hari pertama -

hari pertama..
penuh debaran yang bisa menggugurkan jantung.seawal 0630 aku bertolak keluar dari kampung baru.takut....

lapor diri..sekolah agak sesak dengan kehadiran penjaga murid yang mahu melihat anak-anak mereka memulakan persekolahan baru..

dan...
aku mendapat jadual yang boleh menyesakkan perut.darjah satu,darjah 4 untuk matematik...seharian penuh dengan rehat hanya seminit dua.alhamdulillah itu hanya sementara.yang sebetulnya aku ditugaskan mengajar bahasa melayu tahun 4,pendidikan moral tahun 6 dan PSV tahun 3.

untuk pengetahuan yang taktau lagi.murid-murid di sini adalah dari keturunan yang pendapatannya mencecah jutaan ringgit dan berjawatan besar.dan guru-guru yang penuh dedikasi,komited dan semestinya cemerlang.apakah aku bisa menempuh dan mampu ke tahap itu...??aku pun tak pasti..

untuk hari-hari seterusnya,ku mohon doa kalian untuk aku lebih mahir berkomunikasi dalam bahasa inggeris...seram...

2 comments:

y u z said...

"murid-murid di sini adalah dari keturunan yang pendapatannya mencecah jutaan ringgit dan berjawatan besar" -- ini sgt benar,tu sbb memanjang speking london je.huhu.

takpe lama2 oklah tu.kamon cikgu dila chaiyok2!

cik dila said...

huhuhu....
yup!!
fot me jgk...chaiyok!!!