Wednesday, September 11, 2013

~Sakit Sendi~

Sekarang ni dah tak kira peringkat umur dah penyakit sendi ni menyerang. Ada kes seawal muda remaja lagi dah mengalami masalah sendi ni. Ye la, semuanya bergantung pada pemakanan kita. Macam2 dah kan sekarang ni.

 
 
Sedikit fakta tentang sendi.
 
Sendi membentuk hubungan antara tulang-tulang yang memberi sokongan dan membantu kita untuk mudah bergerak. Sendi terdiri daripada tulang rawan, ligamen, tendon dan cecair sinovia (bendalir yang melicinkan sendi-sendi) yg memberikan keselesaan antara tulang-temulang dan membantu menyerap hentakan dari impak fizikal.

Semakin umur meningkat, tulang rawan akan menyusut secara semulajadi. Tekanan fizikal yang berterusan dan bebanan boleh mempercepatkan kerosakan tulang rawan dengan mencetuskan pembebasan bahan kimia yang menyerap tulang rawan dan menyebabakan ketidakselesaan pada sendi dan membataskan pergerakan seseorang..




Shaklee juga menyediakan supplemen khas untuk masalah sendi.

Ostematrix
1) Menguatkan tulang: Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka gigi dan sistem  saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

2) Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas: Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.


AJHT (Advanced Joint Health Tablet)
1) Menyokong keselesaan sendi
Ekstrak Boswellia menghalang pembentukan bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.Bahan aktif Utama ekstrak Boswellia ialah asid boswelik berfungsi sebagai anti-radang semulajadi.

2) Meningkatkan kesan kusyen
Estrak jagung membekalkan sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi meningkatkan sokongan kusyen sendi dan memelihara tulang rawan. Glukosamina merupakan komponen Utama membina tulang rawan dan lendir bagi melicinkan sendi.

3) Memelihara tisu penyambung yang sihat
Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C membekalkan sokongan nutrient untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberi kekuatan dan struktur terhadap sendi.

Menurut kajian klinikal Shaklee, keberkesanan Advance Joint Health Tablet ini mampu dirasai seawal 5 hari penggunaan.

Berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi?
Hubungi :
Adilah MTauket
Sid 947946
0193513200
FB : Adilah MTauket

No comments: