Friday, April 24, 2009

- minggu yang sangat2 memenatkan -

assalam semua...
minggu ni minggu yang memenatkan..meletihkan...
tengah dalam keadaan kesihatan yang tak mengizinkan, kena pulak jadi guru bertugas mingguan...adushh!!!!
sangat letih mengawal budak2 yang tak pernah letih untuk bercakap....
pagi,rehat,balik tengahhari...tak berhenti2 bercakap...
banyak betul gula dalam badan anak2 zaman sekarang..huhuhu...

minggu ni jugak banyak program di sekolah...

hari rabu...
pengumuman murid yang memenangi pertandingan untuk glamour bersama shila oiam (hannah montana)...dan yang menang tu krisma dari 5 orkid...bukan main lagi budak2 ni kalau bab2 hiburan ni...semangat 3 jam sanggup tak angkat punggung...artis yang datang dah tentula shila oiam sendiri...emcee pulak farish aziz...


krew disney channel menukar wajah Dewan Putih kepada pentas konsert yang tidak disangka2...terkejut jugak masa datang pagi rabu tu...
selesai semua dalam jam 1245 tghari...

antara aktiviti masa tu, nyanyian, tarian antara murid2 ni...
tapi cikgu pun ada yg kena naik ke pentas...sapa lagi yang kena kalau bukan guru muzik..hehehe...dapatla beg hannah montana yg glamour tu....


lepas tu, hari khamis pulak....
program keselamatan bersama polis...
sekolah menjemput pegawai polis dari IPD Dang Wangi...
ceramah ringkas je...tapi budak2 ni, tak sampai 10 minit dah panas punggung...mula la nak ke tandas la...nak amik air minum la...
itula dia...bila yang baik untuk keselamatan diri pastinya diambil mudah saja...
selain ceramah, ada jugak pameran mini tentang keselamatan...



habis semua tu, tengah hari ada pulak kem bestari solat siri 2 untuk murid2 tahap 1...aku terlibat menggantikan cikgu linda...

KBS ni dua hari, khamis dan jumaat memandangkan esok tak jadi sekolah ganti....
rombongan ke Domino's pizza pun ditangguhkan...nasib baik jugakla...kalau mesti aku dah melepek kat katil je bila balik tu...

sangat2 penatla...
siapa kata jadi cikgu sangat mudah???
mari sini ganti dengan aku...huhuhuhu..

p/s : nak rehat puas2 weekend ni...yeay!!!



2 comments:

msYuz said...

wah...CBN yg masih lg exciting! =)

ouh ye,harus setuju yg jd cikgu bukan mudah -- calit ckiit!

cekgu dila said...

itu la pasal,msyuz...
terlebih exciting dah ni...

yeah...calit lah...