Wednesday, November 12, 2014

~5 Rahsia Untuk Wajah Awet Muda~

Semua wanita nakkan wajah yang awet muda selalu. Lagi2 bila umur dah mencapai 30an. 
Jadi macam2 cara nak buatkan wajah kita awet muda kan? Jom saya kongsikan tips untuk wajah selalu awet muda.





1. Tidur secukupnya
 Perlu tidur yang secukupnya agar wajah nampak cantik berseri dan segar sentiasa. Jangan paksa diri anda untuk kurang tidur kerana di sebabkan kurangkan tidur kadang-kadang anda akan naik selera makan dan anda mudah terdedah kepada makan di waktu malam.
Kebanyakkan orang suka makan di waktu malam kerana nak siapkan kerja yang perlu di siapkan sebelum esok hari atau sesetengah orang hendak belajar di waktu malam mereka juga makan agar mata boleh bertahan sehingga selesai belajar. Hal ini boleh menjurus kepada masalah kegemukan.

2. Bilas wajah dengan air bersih setiap habis melakukan aktiviti luar.
Muka kita sentiasa terdedah kepada panas matahari dan juga habuk . Maka penting membersihkan wajah anda bagi mengelakkan pertumbuhan jerawat di wajah dan bagi mengelakkan wajah berminyak.

3.Gunakan kosmetik yang sesuai dengan jenis kulit wajah anda 
Jika muka anda merasai kegatalan atau alergi . Jangan teruskan menggunakan produk itu kerana ianya mungkin ada kandungan kimia terlarang. Kami sarankan anda membeli produk berkualiti dari penjual kosmetik yang sah dan membeli barangan yang original dan di sahkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.

4. Berhati – hatilah dalam melakukan rawatan wajah
Kami sarankan anda cari dahulu  makluamat  mengenai perkhidmatan atau produk  jika ada sebelum anda menggunakannya. Rujuk testimonial pelanggan jika ada. Jangan bazirkan terlalu banyak duit kepada produk yang tidak mendatangkan faedah kepada anda. Cuba mencari produk yang boleh memberi kesan yang baik dan berkualiti

5.  Selalu minum air kosong
- Sangat penting untuk badan kita , kerana badan kita perlukan air yang banyak sekurang-kurangnya 2 liter sehari. Kerana badan kita perlukan banyak air untuk melakukan proses dalam badan. Kekurangan air salah satunya  boleh menyebabkan kekeringan kulit.


Selain tips kat atas ni, suplemen pun penting. Lagi2 zaman sekarang ni, makanan kita dah macam2. Zat2 makanan belum tentu terserap sepenuhnya oleh tubuh. Jadi untuk nutrisi kulit yang cantik, kita cadangkan VIVIX dan Collagen Shaklee yang sangat ohsemmm...



No comments: