Thursday, May 22, 2014

~ZINC - Untuk Kesuburan Lelaki~




Lelaki dan ZINK memang tak dapat dipisahkan. Bukan zink atap atau Zinger Burger ye... ZINK. Salah satu unsur mineral yang diperlukan oleh badan. Kali ni nak cerita kepentingan zink ni untuk lelaki lebih-lebih lagi untuk kesuburan.

Mengapa ZINK dan lelaki tak dapat dipisahkan?

Lelaki dan Zink
Salah satu fungsi zink yang paling penting dalam badan lelaki ialah ia membantu dalam meningkatkan kualiti sperma. Satu kajian baru-baru ini menunjukkan bahawa lelaki yang mempunyai tahap zink yang rendah dalam badan, mempunyai sperma yang kurang kualiti. Manakala lelaki yang mengambil suplemen zink, mempunyai sperma yang berkualiti dan subur.

Kesihatan Prostat
Zinc di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Kekurangan zinc yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, perkembangan yang kecil, kiraan sperma yang rendah dan kemerosotan fungsi seksual.
Satu lagi peranan penting zink di dalam badan adalah bahawa ia membantu dalam mengoptimumkan fungsi kelenjar prostat dan membantu mengurangkan potensi mendapat kanser prostat dan pembesaran prostat.

Tahap Testosteron
Bekalan zink dalam badan juga membantu dalam peningkatan paras testosteron dalam badan yang penting untuk kehidupan seksual yang baik. Faedah lain zink termasuk mengelakkan rambut gugur, mengurangkan kemandulan dan mencegah mati pucuk. Tahukan anda, pengambilan zink juga membantu menghalang pertumbuhan hormon wanita dalam badan lelaki dan secara langsung merencatkan pertumbuhan buah dada pada lelaki.



Tips Pengambilan Zinc Complex
1) Digalakkan mengambil Vitamin A seiring dengan Zinc
2) Zink menjadi lebih efektif dengan kawan-kawan nya iaitu Vitamin A, Fosforus dan Kalsium
3) Zinc dan Iron tidak digalakkan untuk diambil serentak.


Kalau nak tau, ZINC Complex Shaklee adalah antara item yg murah, tapi.....sangat2 la berguna dan bermanfaat. Bukan saja untuk lelaki. Malah, wanita pun boleh mengambilnya tanpa ragu.


Jadi apa tunggu lagi?


#Untuk konsultasi dan maklumat lanjut, boleh hubungi saya :
Adilah MTauket
Pengedar Shaklee Sepang dan Malaysia - Selangor (Sepang dan sekitarnya, Nilai, Enstek)
Email : adilahmtauket@yahoo.com
Sms/Whatsapp : 019-3513200
Page :Jom Sihat Anggun
FB : Adilah MTauket

No comments: