Friday, August 23, 2013

~Set Bersalin/Berpantang Shaklee~


Ok kali nak cerita pasal set bersalin/berpantang pulak. Set basic terdiri daripada 4 jenis.



1.  B-Complex
Ia bertindak sebagai anti-stress, menstabilkan emosi, dan membantu mengelakkan kemurungan.Stress sangattt bahaya utk Ibu lepas bersalinkan?Insyaallah, ia mampu membantu ibu-ibu menjadi org yang sentiasa tenang & gembira!(^_^)

2. Vitamin C
Membantu untuk menyembuhkan luka-luka dalaman selepas bersalin, membantu dalam pembentukan kolagen dan membantu penyembuhan tisu-tisu sel akibat bersalin.Sebagai bonus untuk Ibu-ibu, kulit kalian akan kelihatan glowing gitu!

3. Vita-Lea (Multivitamin + Iron) 
Ketika wanita  bersalin wanita akan kehilangan jumlah darah yang agak banyak, so iron sangat diperlukan. Ia juga mengandungi multivitamin yang terdiri daripada pelbagai kumpulan mineral dan vitamin yang sangat diperlukan oleh badan, yelah pilihan makanan di dalam pantang adalah agak terhad. Maka Vita-Lea boleh membantu badan wanita mendapatkan sumber vitamin dan mineral yang tidak dapat diperolehi melalui pemakanan yang seimbang sewaktu berpantang.

4. Zinc Complex
Zinc mampu membantu dalam mempercepatkan penyembuhan luka-luka selepas bersalin. Bagi mereka yang bersalin melalui pembedahan, Zinc adalah antara vitamin yang sangat penting.Selain itu ia juga mampu mengurangkan masalah keguguran rambut dan mencantikkan kuku Mommies jugak tau..

Best tau set ni. Yang terbaik, set ni boleh diambil sejurus selepas melahirkan. Haa tak payah risau panas ke apa ke.. so, kalau baby ada jaundia pun set ni boleh diambil terus. Kalau jamu tu kan kena tunggu paling kurang 2 minggu sebab jamu tu kan panas. Kesian baby.
Tambah lagi best bila set boleh diteruskan untuk set penyusuan. Add on je ESP dan Ostematrix. Best, kan?

berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi?hubungi:

Adilah MTauket 019-3513200 
shaklee id 947946 
emel: adilah_mt@yahoo.com 
https://www.facebook.com/adilah.mtauket

No comments: