Sunday, May 15, 2011

- comel, cantik part2 -

dah..dah..
takmo sedih2 lagi dah. saya kuat walaupun saya tak minum milo. haha...

kali ni entry bersambung dari yang tentang si comel si cantik si anggung hari tu.. ok, nak kata aku obses tu, rasanya belum sampai tahap tu la.. cuma rsa membuak2 je sebab kagum sangat dengan kecomelan kecantikan ciptaan Allah.

so, pergila intai2, survey2 apa yang digunakan untuk kelihatan lebih cantik berseri ni.kan? bolehla sebagai usaha kita jugak. takkan nak tengok muka sendiri kusam. kang orang sebelah tengok pun tak bermaya nak tegur. bukan dengan niat nak menunjuk ye. tapi dalam agama sendiri inginkan kita kelihatan kemas, cantik kan.

mula2...
untuk dalaman. mari amalkan VCO. tak kisahla vco dari jenama apa pun kot since dah banyak company keluarkan vco ni. sebab khasiat vco tu yang sebenarnya yang kita nak. tapi aku amalkan vco catalyst ni. alhamdulillah kulit pun bolehla nak kata takde jeraawat tu. lagi satu perubahan ketara. aku ni dulu ada kahak tau. bangun pagi je mesti ada lah. lepas amalkan vco ni, semua dah berkurang. boleh jugak vco ni disapu terus ke muka sebelum tidur.lebih2 lagi bila jerawat baru nak naik tu. ni orang lainlah yang amalkan. aku belum lagi. sebab nanti nak peluk2 enAlang dengan muka berminyak tak best pulak.hihi...terlebih sudah.
ni pulak bb cream. sekarang ni tengah naik la bb cream ni. macam2 jenama. dari yang murah sampaila yang ke semahal2nya. aku pun terpengaruh gak. haish! tapi setakat yang mampu je la. so, aku pilih skinfood. okla jugak. boleh in dengan kulit muka aku. sebab apa, ada bb cream yang tak boleh in dengan muka aku ni. ada sekali aku pakai jenama apa tah, jadi makin bertampuk+berminyak muka jadinya. rugi je beli. huhu... yang ni pun aku kadang2 je pakai.
sebab....

yang ni pun dah ok. pakai sebagai mosturiser la.. panduan untuk siapa2 yang pakai bb cream, seeloknya pakai pelembab supaya bb cream tu senang diaplikasi ke muka. ceh!macam terer sangat je nak bagi tips mekap kan orang. haha... terpulang la pada korang..
tapi yang paling best.....
aku pakai ni. bedak mineral. lepas pakai pelembab teru spakai bedak ni pun takpe. takpayah foundation or bb cream segala.perubahan ketara pakai bedak ni, muka tak berminyak langsung2 sampai ke petang. sebelum ni, kalau keluar dating, confirm tak sampai petang, muka dah berkilat, even dalam kereta pun. lagi2 pulak cuaca tengah terik macam sekarang ni. tapi pakai ni, minyak takda, kilat2 pun takda..aii suka!!!hehe...muka pun nampak natural je. takdelah nampak macam opera cina. alhamdulillah..

sebagai tambahan, pakai la mekap sikit. means, ayeliner ke, eye shadow ke, blusher semua tu.. yang tu tak masukla kat entry ni sebab..aku sendiri jarang mekap dah sekarang ni. penyakit M. lagi pulak, kalau mekap sikit pun enAlang dah tegur. sabo je la..dia lagi suka aku muka natural. hihi.... patuh!

sekian..
p/s :korang share pulak tips kecantikan kecomelan korang ye...boleh aku usha pulak...

No comments: