Saturday, June 28, 2008

kursus penyembelihan



tadi pagi..
ade kursus penyembelihan...
memula dgr ceramah dulu dr ustaz md nawi...kat bisa...
pahtu, start sembelih ayam...
1 unit dpt 4 ekor ayam...huhu...
aku cop nk pegang je..hahaha....
malas nk sembelih...
tgk ler aku, mcm takut2 jek...
hahaha....padahal kt umah, aku ler yg jadi penolong tak bertauliah abah....

abes sembelih empat2 ekor tu...
proses menyiang pulak...tinggal siat je kulit ayam tu...
jimat masa...dgn tak cukup pisaunye...
kak tin tolong potong2 ayam....

patutnye my unit dpt duty memasak...
tp dah ramai pulak yg tlg masak...
so, kitorang dok lepak je la...sembang2..muahaha...jahat tol kitorang ni...

lama punye tunggu...
siap la masak sume...kari ayam...
tapi kitorang tak makan ngan nasi, makan ngan roti jek...
nape ntah...belasah je la...janji dpt makan...
siap2 makan, kemas...balik....

dlm kul 2, me kuar ngan kak julia...
beli brg utk praktikum...
sempat gak sambar hp murah...
ngan miracle yg aku nak2 kan b4 ni...

huhu...abe melayang 400 aku arini...
membazir je kejenye...
takde saving langsung...

malam ni...
kak nadiah dak nak pindah kuar...
yg lain2 pulak...esok...
tinggal aku sensorang kat cni...
tp aku tido umah kak julia je kot sepanjang praktikum ni...
takut ah nk tinggal sesorang kt umah ni...
huhu...sedih...takut...nk praktikum....




No comments: