Friday, May 16, 2008

selamat hari guru!!

salam semua...selamat hari guru!!!to my mom, dad n my frens; wan, ina n all of u yg bergelar guru...

aku doakan for myself..smg aku lebih bersedia, tabah, dan gembira dgn cabaran dan tugas yang bakal aku jalani...yela,skang ni cabaran seorang guru tu semakin besar...kejap2 ade je berita pasal guru kat paper,tv..kalo baik takpe jugak.ni buruk je..ade je yg tak kene.almaklum,skang ni orang dah tak pandang tinggi pada kerjaya guru ni.lainla dulu2..memang orang menyanjung tinggi guru.skang ni mak bapak dah lebih pandai.so,katenye mau yg terbaik utk anak2.hukhuk...

bile teringat aku sebagai murid mase kecik2 dulu,berbeza betul ngan murid zaman skang.korang pikir2la sendiri perbezaannya..yang penting,dengan didikan guru2 aku dulu la aku jadi ape yg korang tgk sakng ni...alhamdulillah, aku masih di laluan yg betul.dan insyaallah,tetap di laluan itu.hmmm...skem A tak?hehe...biasela..nk jadi cikgu ni kene guna ayat buku sket...ahaks..

tadi petang aku gi sambutan hari guru peringkat kebangsaan kat seri negeri, ayer keroh.aku kene jugak pakai baju spesel utk penabur bunga rampai..hahaha spesel la sangat...panas giler.plus gatal2 badan aku dibuatnye...taktau kain ape tu,mcm songket tp bukan songket..mcm serikandi melayu pon ade..hahaha...perasan je.

kul 12 dah ready kat bilik ERT anjung ehsan..mekap2 sume by pn fuziah..kul 2 dah naik bas.sampai kat sana kene tunggu lak lagi...nk dekat kul 4 jugakla dok menunggu paklah...memula sampai, minister of MOE with his wife...ceria je hishamuddin bergambar ngan bebudak tu..untung je sape yg dok2 bhgn depan tu..dpt glamor kejap.hehe...aku terkebelakang sket..huhu...siap pesan ka mak lagi soh tgk tv,tp tv pasang pisala thomas pulak upenye..dahla mesia kalah pd china..takde harapan lagi nk tgk mesi kat akhir thomas cup..sambung balik...nile paklah sampai tu,terus je masuk dewan..serius je muka paklah..tak nampak pulak his wife..ramai sangat yg kerumun.sudahnye tak jadi aku nak tabur bunga rampai tu.haha..wat hiasan kat tangan je..

pastu abes dah...balik dalam kul 6.penat tggu bas je.huhu...balik umah terus tido.letih!!
atas tu pic ms kat seri negeri.klaka je rasenye.hakhak...belum close-up lagi tu.heheh...

No comments: